środa, 15 października 2014

Hummus z suszonymi pomidorami



Uwielbiam hummus. Do dzisiaj pamiętam zapach i smak, gdy go pierwszy raz spróbowałam. Mój organizm wołał JESZCZE!

Bałam się jednak stworzyć go sama, twierdząc, że mogę zaprzepaścić to piękne wspomnienie.

Dzisiaj jednak nadszedł ten dzień, gdzie miłość do jedzenia i próbowania nowych rzeczy zwyciężyła. 

Powstał mój własny hummus.

Kochani... nie wiem jak Wam opisać co przechodzi moje osobiste podniebienie...

MUSICIE to wypróbować.

Składniki:

Ciecierzyca ( namoczona przez noc lub gotowa z puszki )
5 łyżek pasty tahini (ziarna sezamu zmielone z olejem sezamowym, oliwą i wodą )
2 ząbki czosnku
3 suszone pomidory
Sok z cytryny
Oliwa z oliwek
Sól morska, świeżo zmielony pieprz

Namoczoną ciecierzycę gotuj na wolnym ogniu przez 2 godziny lub gotową z puszki przesyp do miski :) Wybrałam sposób numer 2.
Dodaj pastę Tahini. Posiekaj czosnek. Dobrze dopraw. Dolej soku z cytryny i oliwy z oliwek. Zmiksuj na gładką masę dodając odrobinę oliwy z oliwek. Gdy pasta będzie gotowa pokrój suszone pomidory i dodaj do pasty ponownie mieszając.

CUDO!

Można dodawać do pieczywa, ale sprawdza się cudownie z surową marchewką jako przekąska.

2 komentarze:

  1. Muszę się w końcu wziąć za zrobienie hummusu, zawsze sobie obiecuję, ale… I tak jak widzę u innych tę pastę, to od razu nabieram na nią ochotę :)

    OdpowiedzUsuń