sobota, 31 stycznia 2015

Gnocchi, czyli kopytka z cukinią


Ze zwykłej mąki pszennej już nie korzystam. Teraz czas na inne typy mąki. Dzisiaj w grę wchodzi kukurydziana i ryżowa. A co z niej można zrobić? otóż gnocchi, czyli po prostu kopytka. Aby były one mniej kaloryczne użyłam do tego cukinii. Kopytka wyglądają cudnie a jeszcze lepiej smakują.



Składniki:

1 duża cukinia
1 szklanka mąki ryżowej
1 szklanka mąki kukurydzianej
1 płaska łyżeczka soli
kurkuma, bazylia i pieprz



Cukinię myjemy i podgotowujemy na parze. Do miski wrzucamy resztę składników. Podgotowaną cukinię wrzucamy do miski i miksujemy. Następnie formujemy kuleczki.



Wrzucamy do garnka z wrzącą wodą. Gotowałam do wypłynięcia. 

Podawać z pesto bazyliowym lub jogurtem. Można dodać pestki dyni.

U mnie jogurt + siemie lniane


1 komentarz:

  1. A ja mam takie pytanie. Jaka jest kaloryczność tych gnocchi cukiniowych? :-)

    OdpowiedzUsuń