niedziela, 22 marca 2015

Smakowa oliwa z oliwek



Uwielbiam smakowe oliwy z oliwek. Nadają cudowny smak potrawie. Z racji tego, że zakochana jestem w czosnku i moje serce bije szybciej, gdy wącham jego zapach na moich dłoniach, zdecydowałam się na oliwę czosnkową. Wybierając oliwę w sklepie będziemy zmuszeni zapłacić więcej za smakową oliwę, tak więc warto przygotować ją w domu

Składniki:

Oliwa z oliwek ( z pierwszego tłoczenia dobrej jakości, składniki na 1 litr oliwy )
10 ząbków czosnku
1 czerwona papryczka chilli 
2 łyżki suszonej bazylii
Pół pęczka zielonej natki pietruszki
opcjonalnie trawa cytrynowa 




Składniki kroimy i wrzucamy do butelki. Zalewamy oliwą z oliwek i odstawiamy w ciemne miejsce na ok 2 dni. 

Cudowna do sałatek, bagietki i zamiast sosu czosnkowego do pizzy.



1 komentarz:

  1. Chyba i ja muszę zrobić coś podobnego, bo do tej pory nie próbowałam smakowej oliwy :/ Wygląda bardzo aromatycznie :):)

    OdpowiedzUsuń