niedziela, 25 stycznia 2015

Tagliatelle z cukinii i marchewki z obłędnym sosem tuńczykowym


Powiem szczerze, że już dawno nie jadłam czegoś tak dobrego. Połączenie smaków i lekkość dania sprawiły, że będę wracać do tego częściej.



Tagiatelle z sosem z tuńczyka inne niż zwykłe. Zamiast normalnego makaronu wystrugałam makaron z warzyw. Zobaczcie jak mi poszło!



Składniki ( 2 porcje )

2 cukinie
2 marchewki
2 puszki tuńczyka
2 pomidory
3 ząbki czosnku
1 łyżka kolendry
1 cebula
2 łyżki oliwy z oliwek
Garść świeżej bazylii
2 łyżki sosu tabasco
1 łyżka ziół prowansalskich



Cukinie i marchew dobrze wyszorowałam i za pomocą obieraczki do warzyw wyskrobałam potrzebne tasiemki. 



Należy je podgotować ok 4 minut na parze. Z racji tego, że nie mam odpowiedniego urządzenia, wrzuciłam warzywa na durszlak i przeniosłam nad gotującą się wodę w garnku.



Na patelni rozgrzałam oliwę z oliwek i wrzuciłam cebulę z posiekanym czosnkiem. Po chwili dodałam 2 puszki tuńczyka. Pomidory pokroiłam i wrzuciłam do osobnego naczynia razem z bazylią i kolendrą. Zmiksowałam i dodałam do tuńczyka.



Wszystko razem wyłożyłam na talerz i zjadłam w sekundę!


PYCHOTA!


3 komentarze:

  1. Serdecznie zapraszam do udziału w konkursie. :) Do wygrania jest zestaw dowolnie wybranych przypraw dobrej jakości! By wziąć udział w konkursie wystarczy przesłać przepis na danie mięsne (szczegóły w linku). Są trzy miejsca, trzy nagrody, jest o co walczyć!

    http://szefowa-kuchni.blogspot.com/2015/01/konkurs-wygraj-zestaw-wybranych-przez.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam i jest obłędne! Aż nie mogę się doczekać następnego razu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W piatek to gotuje:)

    OdpowiedzUsuń